Szívünk napja – Ingyenes családi egészségnap – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2017. augusztus 19., szombat, Huba napja van.

Rovatok

Régiók

Szívünk napja – Ingyenes családi egészségnap

Millenáris, 2016. szeptember 25.

Megjelent: Itthon Otthon van, 2016. szeptember
A Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány minden évben szeptember utolsó vasárnapján, a Szívünk napján hívja fel a figyelmet a szív- és érrendszeri megbetegedések kiemelkedő gyakoriságára, a mindennapi életben is megvalósítható megelőzési módszerekre.

A szervezők az idén elsősorban a mozgás egészségmegőrző szerepére kívánják felhívni a figyelmet, erősítve azt a hitvallást, hogy csak egészséges gyermekből lehet egészséges felnőtt. A kampányüzenet elsősorban a gyermekeket és a nőket célozza meg. Ettől függetlenül a család minden tagjának aktívan tennie kell szívük egészségének megőrzése érdekében. A szív- és érrendszeri betegségek jelentős része megelőzhető lenne a rendszeres szűrővizsgálatokkal, valamint az egészségesebb életmóddal. Ezt a célt szolgálja a Szívünk napja. Sok rendszeres fizikai munkát végző úgy gondolja, hogy munkája mellett nincs szüksége rendszeres testmozgásra. Pedig ez téves nézet, hiszen a munkahelyi fizikai tevékenység nem egyenlő hatású a szabadidős testmozgással.

A magasvérnyomás-betegségben szenvedő betegeknek a szabadidős sportok közül a dinamikusak ajánlottak, melyek nagy izomcsoportokat mozgatnak meg. Ilyenek például a torna, a kerékpározás vagy a futás, ugyanakkor nem javallottak azok, amelyek hirtelen nagy erőkifejtést igényelnek, mint a rövid távú sprintfutás vagy a súlyemelés. A hipertoniás betegek esetében fontos, hogy minden esetben konzultáljanak kezelőorvosukkal a fizikai aktivitás mértékéről és intenzitásáról, hogy a megfelelő mozgásformával sikerüljön (jótékonyan) hatni a vérnyomásra. Kezdetben a kis intenzitású, 50 százalékos teljesítményű mozgás javasolt, ami panasz- és tünetmentesség esetén 70 százalékosra növelhető. Ne akarjuk elsőre nagyon kifárasztani magunkat, mert azzal negatív eredményt érhetünk el. Abba kell hagyni minden terhelést, ha hirtelen elsápadás, izzadás, szédülés, gyengeségérzés, ájulásérzés vagy zavartság jelentkezik. Elsődleges tanácsként megfogalmazható, hogy ha a nyugalmi helyzetben mért szisztolés (első érték) vérnyomásérték több mint 170 Hgmm, illetve a nyugalmi pulzus több mint 90/perc, a tréning során azonban 100/perc értéket meghaladja, akkor ne kezdjük el a testedzést, illetve hagyjuk abba a fizikai terhelést. Ha nincs probléma a mozgás során, akkor hetente 3–5 alkalommal 30–60 perces időtartam tekinthető optimálisnak. Fontos kiemelnünk az 5–10 perces bemelegítés és levezetés jelentőségét, mivel ezzel elkerülhető a hirtelen vérnyomás-kiugrás esélye. 30 perces könnyű futás 300 kilokalória (kcal) energiát igényel, amely kb. 50 g testsúlycsökkenésnek felel meg. Ha figyelembe vesszük a korábbi javaslatokat, akkor látható, hogy ez havonta 1,5 kg, évente 18 kg testsúlycsökkenést jelent átlagosan.

Aki kilátogat szeptember 25-én a Millenárisra 10 és 18 óra között, a következő programokkal találkozhat: gyerekkoncertek: Alma együttes, Bóbita zenekar, Salátabár produkció, könnyűzenei koncertek: Király Viktor, Tolvai Reni, By the way, sztárvendégek: Széll Tamás, Béres Alexandra, Rubint Réka, szórakoztató interaktív programok, 100 egészségügyi szakember, ingyenes szűrővizsgálatok, a látogatók között kisorsolásra kerül egy belföldi és egy külföldi nyeremény hétvége, ingyenes kóstoltatások és sok-sok ajándék, spinning.

 

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2017 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum