Biciklizés ízületkímélő módon – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2017. december 16., szombat, Etelka napja van.

Rovatok

Régiók

Biciklizés ízületkímélő módon

Egészségünk megőrzése érdekében idősebb korban is elengedhetetlen a mozgás.

A legfontosabb azonban az, hogy a sportolás jótékony hatással legyen szervezetünkre, ezért mindenképpen testünknek és adottságainknak megfelelő mozgásformát válasszunk. A kerékpározás egyike lehet ezen sportoknak, mivel akár a szabadban tekerünk, akár szobabiciklit használunk, nem terheljük túl ízületeinket, és az izmaink is erősödnek. A biciklizés nem helyezi nagy nyomás alá a tehertartó ízületeket. Ha tehetjük, kerüljük el a bukkanókat és az egyenlőtlen úttestet, mert felesleges megerőltetést jelenthetnek térdeink számára. A szobakerékpár használatával mindez könnyedén kiküszöbölhető, ráadásul az otthoni kerekezés akkor sem jelenthet gondot, ha egyensúlyproblémákkal küzdünk.
Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen biciklit hajtunk. Éppen ezért az Ízületőr szakértői segítenek, hogy mire figyeljünk a kerékpár vagy a szobabicikli használatakor.
•    Elsődleges szempont, hogy a bicikli kényelmes legyen, lábunk könnyen leérjen a földre.
•    A legjobb, ha az ülést a talajjal párhuzamosan olyan magasságban állítjuk be, hogy biciklizés közben ne kelljen túlságosan behajlítani vagy kinyújtani lábunkat.
•    A széles és párnázott ülésen egyenlően oszlik meg a testsúly a csípőízületek és az ülőcsont között.
•    Az alacsony vázú kerékpár ideális választás, könnyíti a fel- és leszállást.
•    Érdemes a kiszemelt kerékpárt kipróbálni a vásárlás előtt.

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, sportoljunk rendszeresen, de mértékletesen, és ügyeljünk ízületeinkre! Porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket! 

További tippek: www.izuletor.hu

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2017 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum