Ünnepkor is hal, baromfi és zöldség – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2017. október 20., péntek, Vendel napja van.

Rovatok

Régiók

Ünnepkor is hal, baromfi és zöldség

Hagyományos ételek – módjával

Megjelent: Itthon Otthon van, 2016. december
Az év végi ünnepek mindig próbára teszik az egészséges táplálkozás híveit, a tradicionális magyar konyha ünnepi fogásai ugyanis nem tartoznak a könnyen emészthető, zsír- és szénhidrátszegény ételek közé. Anélkül, hogy teljesen lemondanánk a karácsonyi finomságokról, ha mértéket tartunk, nem kell félnünk a következményektől.

Hagyományos karácsonyi étel a hal, amely kifejezetten ajánlott az egészséges táplálkozáshoz. Készíthetjük bármilyen formában, beleillik a hagyományba és mégsem terheli meg a gyomrunkat. A sült vagy rántott hal a szenteste ünnepi fogása, amelyhez hagymás krumplisaláta illik. Ez utóbbi helyettesíthető friss zöldsalátákkal, illetve céklával, amely szintén része a téli egészséges étrendnek.
A halászlé sokak kedvelt étele, és ilyenkor a legtöbb családban asztalra kerül. Élvezetével legyenek óvatosak a gyomorbántalmakban szenvedők, a benne lévő sok hagyma, paprika és egyéb fűszer megterheli az emésztőrendszert.  Különösen, ha sok fehér kenyérrel vagy tésztával fogyasztjuk. Kis csészével – kóstolóként – azonban kár kihagyni.
A csirke és a pulyka – az amerikai szokással ellentétben – nálunk nem igazán tipikus karácsonyi étel, a néphit szerint ugyanis a baromfi „hátrafelé kapar” és ezzel elkaparja a következő évben a szerencsénket. A disznó viszont „előre túr”, és ezzel segíti a haladást. A babonát azonban nem kell feltétlenül komolyan venni, mert fenséges és könnyű ételek készülhetnek baromfiból az ünnepi menüben. Pulykasült gesztenyével töltve, töltött, illetve sült csirke egészben ugyanúgy igazi „lakoma” lehet anélkül, hogy beteggé tenne bennünket. Az újévi malacsült is a könnyebb ételek közé tartozik, legalábbis a disznótoros – hurka-kolbász – együtteshez, a zsíros orjaleveshez és a dagadóból készült, füstölt tarjával gazdagított töltött káposztához képest. Ez utóbbiról sem kell lemondanunk, mert darált pulykahússal éppen olyan finomat készíthetünk, és a tejfölt joghurttal helyettesítve  is teljes lehet a gasztroélményünk. Az édességeket készítésénél a fehér finomliszt helyett keressünk  alternatív alapanyagot.
Az ünnepek közé érdemes egy-egy böjti napot beiktatni, amikor csak folyadékot fogyasztunk és megtisztítjuk a szervezetünket a felhalmozódott méreganyagoktól.

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2017 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum