Ha szomjasnak érzed magad, nem ittál eleget – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2019. július 16., kedd, Valter napja van.

Programsoroló

Rovatok

Régiók

Ha szomjasnak érzed magad, nem ittál eleget

Megjelent: Itthon Otthon van, 2019. június
Nem győzik hangsúlyozni a szakemberek, hogy létfontosságú a szervezetünk szempontjából sok folyadékot fogyasztani, főként a nyári hőségben. Sokan nem tudják, hogy milyen jelekre kell odafigyelnünk az ideális vízfogyasztásért, ráadásul az sem mindegy, hogy a folyadékpótlást pontosan hogyan oldjuk meg.

Beköszöntött a forróság, ezért az eddigieknél is lényegesebbé válik, hogy pótoljuk az izzadás hatására történő vízveszteséget. Ezért akár napi 2–2,5 liter folyadékra is szükségünk lehet, egyenletesen elosztva. A szervezetben zajló életfolyamatok csakis akkor működnek kedvező módon, ha elegendő mennyiségű folyadékkal töltjük fel testünket. Dr. Szegedi Adrián házi- és üzemorvos részletezte, miért olyan nélkülözhetetlen a vízfogyasztás. Óránként egy pohár víz az ideális. „Sajnálatos módon sokan megvárják, amíg megszomjaznak, pedig az már nem jelent jót. Amikor már az agyunk ugyanis azt üzeni, hogy szomjasak vagyunk, akkorra a szervezetünknek rendkívül nagy szüksége van a folyadékra. Soha ne várjuk meg, amíg érezzük ezt az állapotot, és azonnal pótoljuk a folyadékveszteséget jó minőségű vizekkel! Szoktassuk rá magunkat a rendszerességre, például igyunk minden órában egy pohár vizet, legyen az asztalunkon, hogy lássuk, így nem feledkezünk meg róla” – kezdte az orvos, aki az olyan italokra is felhívta a figyelmet, amelyek vízhajtó hatásúak. A kávé és a tea nem a legjobb választás nyáron. „A kávé és a tea hatására sokkal több vizet vesztünk, mint amennyit magunkhoz vettünk, ezért lényeges, hogy pótoljuk a veszteséget. A nyaralás során is figyeljünk, főként napozás közben illetve a fürdőzés után is igyunk eleget, különös tekintettel a gyermekekre és az idősekre! Az étkezések között fogyasszunk vizet, az étkezések alatt ugyanis felhígítja az emésztő enzimeket és lassítja a gyomor kiürülését” – tette hozzá dr. Szegedi Adrián. A javaslatok szerint 2–2,5 liter napi vízbevitel az ideális, amelyet először kis mennyiségekben kell elkezdeni. A hozzászoktatás akár néhány hétig is eltart, de az eredmény megéri: sokkal energikusabbak leszünk, a stressz leküzdésében is segít, ráadásul a bőrünk és a szervezetünk is meghálálja a törődést. Az sem mindegy, hogy milyen vizet iszunk. Az emberi test 70 százaléka víz, úgynevezett biovíz. Ez a magas szintű energiával rendelkező víz adja a sejtek folyadékrészét, a szervek, a testnedvek, az izmok, a szövetek nedveit. A PI-víz pontosan megegyezik a szervezetben lévő biovízzel, tehát kémiailag tökéletesen tiszta, forrásvíz-minőségű, frissítő hatású ivóvíz, kiváló oldószer, stabil, nem poshadó víz, aminek bársonyos ízét könnyen meg lehet különböztetni az ásványvizekétől vagy a csapvíztől. A PI-víz jótékony hatásait felmérések igazolják, és szerencsére nagyon sokan fogyasztják évek óta, ám a kiskereskedelemben eddig nem volt kapható, ezért beszerzése nehézségekbe ütközött. Idén nyártól Elixina néven már félliteres és másfél literes kiszerelésekben is kapható az üzletekben. Optimális ásványianyag-tartalma, lúgosító hatása és energetizáltsága megfelelő folyadékmennyiség-bevitele esetén segít a jó közérzet elérésében. Ráadásul elősegíti bőrsejtjeink hosszú távon fenntartható hidratáltságát.

Kiemelt partnereink

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2019 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum