10 számlázási hiba, amit már nem követhetsz el – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2019. október 14., hétfő, Helén napja van.

Programsoroló

Rovatok

Régiók

10 számlázási hiba, amit már nem követhetsz el

Megjelent: Itthon Otthon van, 2019. szeptember
A számlázás unalmas és időrabló feladat. Viszont minél gyorsabban szeretnénk letudni, annál több a hibaforrás, ami viszont csak még több adminisztrációhoz vagy késedelmes fizetéshez vezet. Szóval, csak nyugalom, ezúttal is többet ésszel, mint erővel. A Billingo szakértői összegyűjtötték a 10 leggyakoribb hibát, amelyekkel egy kis odafigyeléssel soha nem kell majd szembesülnünk.

1. Nem megfelelő a számla kelte és a teljesítés napja. Időszakos elszámolás vagy folyamatos teljesítés esetén a számla kelte és a teljesítés időpontja eltérő lehet. Ebben az esetben a teljesítés időpontja az a nap, amikor az ügylet teljesült, pl. tárgyhó utolsó napja. A számla kelte viszont mindig a számla kiállításának napja. Elhagyható ugyanakkor a teljesítési nap a számláról, ha a teljesítés és a számla kiállításának napja megegyezik. Fontos adat ez a számlán, ugyanis az áfalevonási jog mindig a teljesítés időpontjára vonatkozik. 2. Nem stimmel a fizetési határidő. A fizetési határidőt minden esetben a felek közti szerződés határozza meg. Ez akár ügyfelenként is eltérő lehet. A rosszul feltüntett fizetési határidő miatt viszont a vevő jogosan utasíthatja el a számlát, azt le kell stornózni és újra kiállítani a helyes fizetési határidővel. Ez pedig akár hetekkel tolhatja el a számla teljesítését. 3. Rosszul vannak beállítva a kerekítések. Az 1 és 2 forintosok kivonása és a 27%-os áfa miatt gyakori hiba, hogy a számlák kerekítései nem stimmelnek. Fontos tudni, hogy a készpénzes fizetésre érvényes kerekítési szabályok átutalás és bankkártyás fizetési esetén is érvényesíthetők, erről viszont a vevőt előre tájékoztatni kell. Nettó alapú számlázás esetén mindenképpen érdemes beállítani a kerekítési szabályokat, mert a 27%-os áfa miatt gyakran nem egész szám szerepel majd a számla végösszegeként, filléreket pedig nem lehet utalni. 4. Nem stimmel az áfa mértéke. Több számlatömb váltott használata vagy előre nem rögzített áfa esetén fordulhat elő, hogy a számla nem megfelelő áfatartalommal kerül kiállításra. Ezt utólag már nem lehet korrigálni, a szoftver sem fogja jelezni a hibát. Ellenőrzéskor, a vevőhöz kerülésekor derül rá fény, vagy a könyvelő hívja fel rá a figyelmet. A számla viszont mindenképpen stornózásra kerül, és újat kell helyette kiállítani. 5. Hiányzik a vevő e-mail címe. E-számlázás esetén van jelentősége, hogy a vevő adatainál megadjuk az e-mail címet is, így a kiküldés pillanatában garantáltan célba is ér a számla. „A Billingo automatikus értesítést küld, ha hiányzik a vevő e-mail címe, így nem történhet meg, hogy az e-számla kiküldés nélkül kerül rögzítésre. A rendszeren keresztül küldött számlák státusza is bármikor ellenőrizhető, így napokon belül kiderül, ha a számlánkat valami miatt mégsem kapták meg, így egy gombnyomással újraküldhető” – árulta el Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője. 6. Hibásan szerepel a vevő neve, címe vagy adószáma. Manuális számlázás esetén gyakori hiba, hogy a vevő neve, címe vagy adószáma hibásan szerepel a számlán. Sajnos ebben az esetben is visszaküldheti a vevő a számlát és azt újra ki kell állítani. „A Billingóban ezt úgy oldottuk meg, hogy a vevő nevének első néhány karaktere után a rendszer automatikusan felajánlja a hasonló nevű cégeket a nyilvános és aktuális Opten-adatbázisból. Ezt kiválasztva nem kell az adatokat tovább tölteni, a rendszer áthúzza azokat. Ezek az adatok garantáltan helyesek, nem lehet elírás.” Az adószám pontossága a kötelező NAV-beküldés miatt is lényeges, hiszen a 100 000 Ft vagy annál magasabb áfatartalmú számlákat a jogszabálynak megfelelően azonnal továbbítja is a rendszer az adóhatóság részére. Ennek az adatnak mindenképpen passzolnia kell. 7. Devizás számláról hiányzik a Swift-kód és/vagy az IBAN-szám. A Swift-kód és az IBAN-szám a külföldi vevők számára lényeges információ, ezek nélkül nem tudják átutalni a számla végösszegét. Hiányában ki tudjuk ugyan állítani a számlát, a teljesítés viszont az adatok megadásáig biztosan csúszni fog. 8. Devizás számla esetén nem megfelelő a számla nyelve. A NAV az ellenőrzéseket magyar nyelven folytatja le, ezért a legjobb megoldás, ha devizás számlázás esetén kétnyelvű számlát állítasz ki. A vevő nyelvén kiállított számla esetén egy esetleges ellenőrzés során kérhetik a hiteles magyar fordítást. Viszont az angol, a német és a francia nyelven kiállított számlák esetén erre nincs szükség. Azok idegen nyelven is kiállíthatók. 9. Hiányzik a Kisadózó megjegyzés és a nyilvántartási szám. Katás vállalkozások esetén kötelező feltüntetni a számlán a Kisadózó feliratot és a vállalkozás nyilvántartási számát is. Lehagyása mulasztási bírságot von maga után. 10. Nincs vagy hibás a mennyiségi egység. A számla minden egyes tételénél szerepeltetni kell az adott tétel mennyiségi egységét, ennek lehagyása félreértésekre adhat okot, és a számla újból kiállítását eredményezheti.

Kiemelt partnereink

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2019 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum