Többet költöttek a magyarok Valentin-napra – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2021. március 5., péntek, Adorján napja van.

Programsoroló

Rovatok

Régiók

Többet költöttek a magyarok Valentin-napra

Megjelent: Itthon Otthon van, 2021. február
A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap, tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.

A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe. Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt, beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés). Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság. Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország. Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, a házi készítésű ételek, a filmmaratonok és az otthoni spanapok a legnépszerűbbek. Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most. Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban Európában. A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19%) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben. „A Mastercard Love Index csaknem egy évtizede nyújt betekintést a globális vásárlási szokásokba és a trendekbe az év legromantikusabb napja kapcsán. Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Mindez kétség kívül katalizálta az e-kereskedelmet, és ennek eredményeként egyre több embernek tudunk gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlási élményt biztosítani, segítve őket a digitális átállásban.” A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa): 1. Otthon elkészített ételek 49%, 2. Éttermekből rendelt ételek 27%, 3. Séta a parkban 21%, 4. Filmmaraton 20%, 5. Séta a városban, lakhelyen 19%, 6. Házi spanap 13%, 7. Játék este 12%, 8. Beltéri piknik 11%, 9. Pop-up piknik a szabadban 6%, 10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%. A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország): 1. Otthon elkészített ételek 41%, 2. Éttermekből rendelt ételek 26%, 3. Séta a parkban 22%, 4. Filmmaraton 21%, 5. Játék este 19%, 6. Séta a városban, lakhelyen 18%, 7. Beltéri piknik 18%, 8. Házi spanap 16%, 9. Pop-up piknik a szabadban 7%, 10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%.

Kiemelt partnereink

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2021 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum