



5 nap alatt, összesen 4 díjat nyert a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. és Hévíz az ország két prominens turisztikai marketinggáláján.
2022. szeptember 15-én a Várkert Bazárban találkoztak a magyar marketingszakma képviselői. A Marketing Summit Hungary rendezvény a szakma és az üzleti élet csúcstalálkozója, tele hasznos, érdekes, naprakész és a jelen problémaira, kihívásaira reflektáló szakmai előadással, kerekasztal-beszélgetéssel. A rendezvény népszerűsége és szakmaisága jól mutatja, hogy a marketingnek mekkora hatása van a vállalkozások sikerességére és így a teljes gazdaságra. Nem csupán segíti az üzleti szereplők bevételnövelését, de képes formálni a köztudatot, trendeket teremt, sőt ma már társadalmi felelősséget vállal, kiáll értékek és elvek mellett. A marketinges és kommunikációs szakembereknek fontos szerepük van abban, hogy egy cég/vállalkozás/szolgáltatás/turisztikai desztináció hogyan tud nem „csak” termékeket, de értékeket is közvetíteni, hogyan alkalmazkodik a fenntartható világ elvárásaihoz vagy épp a digitalizációhoz. Az esemény keretében immár nyolcadik alkalommal 4 kategóriában szakmai díjakat is ad át a szervező Magyar Marketing Szövetség, a Marketing és Turizmus Intézet és a Positive Adamsky by Hinora Group. Elismerik a legsikeresebb marketingvezetőket és brandmenedzsereket, az év legkiválóbb városmarketing-megoldásait és -kampányait, valamit átadják az MMSZ Tonk Emil-életműdíjat. Az idei évben Hévíz is a városmarketing-kategória díjazottjai között lehetett. Büszkék vagyunk rá, hogy a szakmai zsűri Városmarketing-stratégia 2022 Gyémántdíjat adományozott Hévíz Város Önkormányzatának az imázsépítés terén megnyilvánuló stratégiai szemléletért. Két Városmarketing Gyémántdíjjal is jutalmazták továbbá a Hévízi Turisztikai Np Kft-t. Rendezvényesemény-kategóriában a 2021-ben kitalált és sikeresen megrendezett Hévízibivaly duatlon versenyért, valamint a marketingstratégia-, márka- és identitásépítési, arculatprogram-kategóriában kapott Gyémántdíjat a 2021-ben Hévízen megvalósított imázsfrissítés. Az Observer Médiafigyelő Kft. egy további szakmai különdíjjal is jutalmazta a Hévízi Turisztikai Np Kft-t., így a Városmarketing-stratégia Különdíját is elnyerték.A díjakat Pálffy Tamás, a Hévízi Turisztikai Np Kft. ügyvezető igazgatója és Berta-Tóth Manuéla a szervezet marketingmenedzsere vették át. Mit is díjaztak városmarketingstratégia-kategóriában? A Hévízi Turisztikai Np Kft. 2020 tavaszán kezdeményezte egy új, belföldi marketingstratégia kialakítását. Bár a hévízi vendégéjszakák száma 2019-ig évről évre növekedett, mégis nyilvánvalóvá vált, hogy a tradicionális, gyógyászatra alapozott brandet szükséges megújítani, kibővíteni, fiatalítani. Új USP-k bevezetésével meg kell mutatni, hogy a hévízi desztináció sokkal több élményígérettel kecsegtet bel- és külföldi vendégei számára, mint amit a felmérések alapján a potenciális látogatók gondolnak.A 2021-ben elfogadott stratégia összefoglalja mindazokat a marketingcélokat, melyeket az utóbbi évek változásai megköveteltek a turizmusban. Illeszkedik a változó vendégigényekhez és az új trendekhez, miközben figyelembe veszi, hogy a helyi adottságok milyen módon és milyen piaci szegmensekben teszik lehetővé a bővülést. Nemcsak a korábbiaktól eltérő célcsoportokat (egészségtudatos, fitt, sportos, aktív, ökotudatos, városias, túlterhelt, minőségi időre vágyó) határoz meg, hanem a Hévízről kialkotott képet is átformálja. Az üzenetek tartalmukban, arculatukban és szóhasználatukban is megújultak. A terv egységes szerkezetbe foglalja mindazokat a tapasztalatokat és kreatív ötleteket, melyekkel a fiatalosabb (40+) közönséget lehet megszólítani. Olyan szolgáltatásokat, eseményeket, komplex és egyben fenntartható programokat vázol (egyedi sportesemények, térségi élménykínálat, különleges kulturális programok, sportrekreáció), melyekkel akár már rövidebb, illetve hosszabb távon is bővíthető a turisztikai kínálat. Felismerve, hogy az egymáshoz közeli attrakciók egymást erősítve tesznek egy térséget vonzóbbá és segítik elő a hosszabb tartózkodási időt, a stratégia fontos szemléletbeli különbségen is alapul. Az üzenet középpontjában ma már nem csak a méltán híres Hévízi-tó és a tradicionális egészségturizmus áll. Hévíz a továbbiakban nem lehet elkülönült célpont. Helyette Hévíz és környéke, mint egy egység válik úti céllá, melynek új hívószava az élménygarancia lett a megfelelő storytelling párosításával.Ezen stratégia már megvalósult elemei például az ugyancsak díjazott Hévízibivaly duatlon sportverseny, a megújult honlap és a városi kiadványok vagy épp az EKF-programok keretében megrendezett ökotudatos kulturális események. Hévíz a business excellence „Az év legjobb desztinációs marketing – belföld” kategória nyertese. A Business Traveller Hungary az üzleti turizmus egyik vezető magazinja Magyarországon. 12 évvel ezelőtt hozták létre a Business Excellence Díjat azzal a céllal, hogy az üzleti utazók aktív részvételével évről évre díjazzák azokat a turisztikai szolgáltatókat, akiket a látogatóközönség átlagon felüli színvonalúnak értékel. 2022. szeptember 19-én ünnepélyes keretek között 10 kategóriában osztottak díjakat a budai Haris Parkban. Idén a legjobbnak ítélt budapesti és vidéki business-szállodát, rendezvényhelyszínt, mobilitási szolgáltatót, legjobb corporate-utaztatót, légitársaságot, külföldi és belföldi desztinációs marketinggel rendelkező vállalkozást, valamint a legjobb új piaci szereplőt díjazták. A szakmai zsűri által nevezett kategóriánkénti 3–3 jelöltre augusztus 22-től lehetett online szavazni. Hévíz városát „Az év legjobb desztinációs marketing – belföld” kategóriában találták idén a legkiválóbbnak. A kategória jelöltjei voltak még Keszthely és Hajdúszoboszló. A díjjal a Hévízi Turisztikai Np. Kft. által megvalósított belföldi marketingkampányok kreatív megoldásait ismerték el. A díjat Papp Gábor, Hévíz város polgármestere és Pálffy Tamás, a Hévízi Turisztikai Np Kft. ügyvezető igazgatója vették át.
További friss cikkek a Balatoni régióból