Hírek – ItthonOtthonVan.hu

ItthonOtthonVan.hu

Ma 2020. április 5., vasárnap, Vince napja van.

Programsoroló

Rovatok

Régiók

Hírek

Az automatizáció és a digitalizáció kiterjedésével egyre nagyobb szükség lesz az emberi kreativitásra, amelyet egy kutatás szerint sok cégvezető a fegyelmezettségnél és a tisztességnél is fontosabbnak tart. A magyar piacon is megjelentek a kreativitás fejlesztésével foglalkozó cégek, itthon is elkezdődött a kreativitás forradalma.

A kreativitás az a fő emberi tényező, amely a cégeket igazán sikeressé teszi. Az IBM 60 ország 30 iparágának 1500 vállalatvezetőjét érintő kutatása szerint a vezetők úgy gondolják, hogy az egyre összetettebb világunkban még a tisztességnél és a fegyelmezettségnél is fontosabbá válik a ez a tulajdonság.
A kreativitás azért is válik egyre jelentősebbé, mert a jövőben még több folyamat lesz automatizálva. A Forrester kutató- és tanácsadó cég szerint 2021-re már több mint 4 millió robot végez majd irodai és adminisztratív munkát, azaz szoftverekkel automatizálnak olyan feladatokat, amelyeket korábban emberek végeztek el. Ahogy az egyszerűbb feladatokat átveszik a gépek, úgy fog a legfontosabb tényezővé válni az alkotni akarás, az emberi nyitottság, a rugalmasság, a gondolkodni és hibázni tudás, vagyis a kreativitás.
Egyre inkább olyan alkalmazottakra lesz szükség, akiknek kiváló a problémamegoldó képességük, nyitottak, képesek tanulni és jól kommunikálni. A kreativitás maga sokfajta módszerrel fejleszthető, már Magyarországon is megjelentek a fejlesztésével foglalkozó cégek. Hlavay Richárd, a Lego® Serious Play®-módszer egyik magyarországi meghonosítója nagy változásokat jósol:
„Forradalom előtt állunk, amelyben a kreativitás átveszi a hatalmat az unalom fölött. Ahol ez megtörténik, ott siker és versenyképesség lesz az eredmény. Ahol viszont leverik a játékos intelligencia lázadását, ott lassulás fog kialakulni, munkaerőhiány és kiégés. Az üzleti sikerhez elengedhetetlen lesz, hogy a munkatársainkat ismét megtanítsuk alkotni, hibázni, hogy felszabadítsuk a kreatív energiáikat” – mondta Hlavay Richárd, a Bricks Magic vezetője.
A kreativitásfejlesztés iránti kereslet egyre nő, hiszen javítható vele a munkatársak munkamorálja és növekedhet a dolgozói lojalitás. Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a meglévő munkatársak fejlesztése, a bennük szunnyadó potenciál kiaknázása hozzájárul a 21. századi vállalatok sikeréhez.

Kiemelt partnereink

Szálláskereső
Keresés

Régió

Akció típusa

Hirdetés

© 2004–2020 Feszt-House Kft. | Médiaajánlat | Impresszum